Aralık 03, 2009
kozadan çıkan kéLéßék misaLi..
$u kısacık ömrümde, insanLarın kuyrukLarı oLduğunu öğrendim ßen, tıpkı hayvanLar gißi. Çok acıyaßiLen, -o acı insanın ßeynini yerinden oynataßiLir- hassas ßir ßöLge. Parmağımızdan aLdığımız vir ßıçak kesiğinin ya da ßacağımızı ßir yere çarpmamızın etkisini doğurmayan ßu acıma çe$idi, ßeraßerinde ovunma değiL konu$ma getiriyor. Taßi ßeyinde de ßir muhakeme kayßı oLduğundan, insan ne konu$tuğunu ßiLemiyor. ALamayacağın araßaya göz dikme* Lafından gram nasip aLmamı$ oLanLarımız da sesinin dozunu, tonunu ayarLayamıyor haLiyLe.
Kuyruk acısı çekmektense yaratıcısı oLmayı tercih ederim. Can yakmı$sam susmayı da ßiLirim Lakin yazıyı okuyan sen değerLi dangaLak ki$inin artık saßrımı zorLadığını ßiLmesi gerek. Geçmi$e mazi, üzüLene gazi* deniyor ne de oLsa..

* hafifLetiLmi$tir.

xxx

Kar$ıdan kar$ıya geçerken üzerimize geLen kaLaßaLığı, ßir anLık mutLuLuğum için gözünü kırpmayan insanı, daLin ßeßeği'mi ßırakıp dönmek her seferinde daha zor oLuyor. Gariptir ki, ayrıLıkLarda ßiLe ßir mutLuLuk ßuLmaya ßa$Ladım.. Yanı sıra; içi ßo$ kaLaßaLıkLar arasında oLmaktansa, gerçekten tanımadığım kaLaßaLıkLarda kayßoLmak hafifLetiyor ruhumu. YoLLar aktı penceremden, ko$mam gereken yoLLarı dü$ündüm. Üniversiteye hazırLanırken ßeni motive eden o $arkı* değdi kuLakLarıma yıLLar sonra.. GüLümsedim kaderin gittiği yere..

Çıtır çıtır yanan $öminenin yanında, o masada, sonrasını hayaL etik hep ßirLikte.. YazıLacak isimLer, görüLecek $ehirLer, ßüyütüLecek ßeßekLer ve yıLLar sonraki ßayramLar..

Kozasından yeni çıkmı$ ßir keLeßek gördüm etrafımızda doLa$an.. Yepyeni i$Ler ve adımLar. Ücra'da kaLmı$ her $eye ı$ık tutmaya çaLı$an yeni yetme a$ıkLar.. Çok değiL, ßirkaç yıL öncesinde nerede oLduğumuzu dü$ündüğümde, saygı duyuyorum ßugünümüze.


* $e
ßnem ferah - okyanus

Önümde ağır ßir kapı ardında okyanus var
ßen zaten suda doğmu$um kapıyı açmam gerek
İ$te o an
ßiri geLiyor tutuyor kuLağımdan
Gözü anahtar deLiğinde "
ßak" diyor sadece ßurdan
"
ßırak" diyorum o küçücük resmi
Yetmez
ßize ßu küçük esinti
Nerde törpüLendin
ßöyLe "oLmaz"diyor tutup ayak ßiLeğimi. .
Şimdi önümde ağır
ßir kapı ardında okyanus var
ßir de ßiLeğimden ßiri çekiyor; ßenimse kapıyı açmam gerek
"
ßak" diyorum koca dünyaya ßuradan derhaL çıkmak gerek
ßari çekme ßiLeğimden ßenim her $eyi görüp öğrenmem gerek
ßir iLeri ßir geri her adım ßu kapının ardı demek..
Sonunda ßoğuLmak oLsa da ßenim o suLarda yüzmem gerek
Anahtar deLiğinden görünen
ßu küçücük manzara
Sana yetiyorsa yetsin
ßenim o suLarda yüzmem gerek. .

posted by Jaérn. @ 02:30  
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home
 
 
 

qénéLdé özéLdé
ßana daiR.


ßastét
tüßinqén, aLmanya.
vé dévaMı..

tükétiLmi$ sayfaLar.
ßüyütéç..
Hayata ßağLan..