Temmuz 21, 2007
"$izofreNiN MoNoLoqLarı.."
KeLimeLerim cam ßir fanusun içinde hapis kaLmı$. Dönüp ßaktım, gördüm de en ince ayrıntısına kadar. ßa$ka $ehirLere, ßa$ka ßedenLere, ßamßa$ka a$kLara dair tüm keLimeLerim.. ßiçim değitireßiLen ßir hayvan gißiyim yazarken. ßukeLamun meseLa, çe$itLi renkLerLe çevresini yansıtan. Ve kapana kısıLdığında tanınmaz haLde kaLan. ßa$kaLa$ıyorum, ßir evrim, geçirmekte oLduğum. AkLımda ßin ßir soru.. Ve aynaLar, artık ßakmadığım.


xxx



.. ßu evde geçiriLen iLk günü hatırLıyorum. Ve aynı yerde hayat ßuLan son kavgayı. ßir $i$e ßeyaz $arap var masada, ona uzanıyorum. Hemen yanında da ufacık ßir ayna, ßakmıyorum. Mum ı$ığının, içinde ßeyaz $arap oLan kadehteki kırıLı$ını seviyorum, tıpkı penceremden görünen "Moda" sahiLini sevdiğim gißi. Moda sahiLini ne zaman sevmeye ßa$Ladığımı dü$ünüyorum sonra; kı$ın iLk gününde topLanıyor takvim yaprakLarı. -Aynı takvim yaprakLarı değiL mi ki ßeni yarım ßırakan?- Pencereden yüzümü aLıp Lo$ odada gezdiriyorum gözLerimi; ßir çift deri eLdiven mi her $eyin sorumLusu? i$te orada, yerde öLü canLar gißi duruyorLar.. KendiLerini ısıtan eLLer oLmadığında ne kadar da ßana ßenziyorLarmı$ meğer. Tuhaf.



-Amaçsızca konu$tun mu hiç kendinLe? diye soruyorum, cevap ßo$Lukta asıLı kaLıyor. Cevaßını da ßen veriyorum;

-Evet, i$te ßa$Lıyorum..

-..

-E$yaLarını aLmaya da geLmedin, ayrıca kedi; yavruyken seviyordum onu, $imdi; onu da aL götür Lütfen..
-Sen her $eyi yavruyken seviyorsun zaten. Sana aLı$maya ßa$Ladığında, senden vazgeçemeyeceğini anLadığında siLkeLeyip atıyorsun hayatından.
-ÖyLe söyLeme, o kadar acımasız değiLim ki ßen.
-Yapma Lütfen, ßak ßana; siLkeLeyip attın ßeni de hayatından; sana en çok ihtiyacım oLduğu anda hem de.
-İhtiyacın vardı ßiLiyorum. Sorun da ßuydu; ihtiyaçtım ßen.
-Sen..
-Her $eyin oLduğum yaLanına ßa$Lama ve veni mutLu et ßir kez oLur mu.
-OLur. Görü$ürüz.
-..


ßir teLefon konu$masını ßu kadar fazLa tekrarLar mı insan? ßir tiyatro gösterisinin repLiğini ezßerLemeye çaLı$ır gißi.. Kedi doLanıyor etrafımda; onu senin kadar sev-e-miyorum yaLan değiL, -aL götür $u Lanet hayvanı ßa$ımdan..- Sanırım yokLuğunu ßenden çok o farkediyor. Onu sevmediğim için mi tüm ßunLar, ßir ceza mı? SeveßiLirdim oysa, ßak Moda'yı ßiLe sevmi$im..



-Ne güzeL yağıyordu kar değiL mi? Hani geçen $ußatta..

-Evet.
-Havuza atLamayı gerçekten istemi$tim ama sen soğuğu pek sevmezsin..
-Evet.
-ßoğaz da çok güzeLdi çamLıca tepeLerinden ßaktığımızda.. ÇamurLuyduk ßiraz ama oLsun, yıkamı$tım ayakkaßıLarımızı.
-Evet.
-Evet.


Her $eye evet diyeßiLmek ßu kadar koLay oLsaydı daha mı farkLı oLurdu acaßa hayatımız? Saßah ezanından korkmaz mıydım acaßa o zaman? Ya da ßir armuta sığamaz mıydı yine ßu iki ßeden? SoruLar.. SoruLar.. Ve penceremde Moda manzaraLarı.. KayaLıkta oturmu$ iki ki$i; hava serin. OğLan titriyordur ama anLatacakLarı vardır, tahmin edeßiLiyorum.. Kurduğu yaLan dü$Lerden ßahsediyordur geLeceğe dair. Ya da hayaLLer gerçektir, oğLan ßüyümemi$. ßir $ekiLde, öyle ya da ßöyLe deği$ecektir önceLikLer, göreßiLiyorum.

$imdi gidip, "çok değiL 1 yıL sonra her $ey farkLı oLacak" desem, temiz ßir sopa yerim heraLde yeni yetme oğLandan.. Ya da annemi arasam $imdi; "HakLı çıktın." desem.. Annem oLması da gerekmez; rehßerde adı yazıLı oLan herhangi ßiri de "ßen seni uyarmı$tım." diyip kapatacaktır nasıL oLsa o Lanet teLefonu..


-Uykum geLdi, kapat $u fiLmi de yataLım artık.

-Daha tango sahnesini izLemedik ama..
-Yarın devam etsek? Gerçekten çok uykum var. $u anda hangi kadının nasıL koktuğuyLa iLgiLenemeyecek kadar ßitkinim.
-"I got no Lifeeee, I'm in daaaark!!"
-"Mimik yapma gerizekaLı ßen körüm."
-Hadi yataLım :}


"Tangoda hata oLmaz. Hayat gißi değiLdir, ßasittir. ßu yüzden tango harikadır.."




xxx






posted by Jaérn. @ 04:34  
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home
 
 
 

qénéLdé özéLdé
ßana daiR.


ßastét
tüßinqén, aLmanya.
vé dévaMı..

tükétiLmi$ sayfaLar.
ßüyütéç..
Hayata ßağLan..