Mart 15, 2008
yéraLtı édéßiyatı..
Edeßiyat ve edeßiyatın sınırLarı gißi saçma ßir tartı$ma konusu atıyorum ortaya. Kendi kendimLe saatLerce tartı$ıyorum ve farkediyorum ki tartı$mam değiL ßeLki ama; konu yanLı$. Edeßiyatın ne kesin ßir tanımı ne de sınırı oLaßiLir, ßu güne kadar okuyup kustuğum ya da öğüttüğüm sayfaLara ßakınca.. Yanı sıra; nesirLerLe iLgiLi hiçßir $ey, iLkokuL çağLarından ßeri kafamıza kazınan giri$-geLi$me-sonuç üçLemesinden oLu$muyor..
İ$te orada; okurken kendimden geçtiğim, sevgiLi üLkemde fazLa geli$memi$ ancak hatrı sayıLır ki$iLerin* ısrarLa pe$inden sürükLendikLeri ßir tür.. YeraLtı (underground) edeßiyatı..

SuçLunun suçsuza karı$tığı, kahramanLarın senden ßenden oLduğu, en ufak ayrıntıLarı ßiLe irdeLeyen ancak ßu irdeLeyi$i ke$fetmenizi ßekLeyen yazıLar.. Ne kısa, ne uzun.. Ne ßoğucu ne de eğLendirici cümLeLer.. VarLıkLa yokLuğu, $iddetLe seksi, a$kLa minneti harmanLayaßiLmi$ ve okurken ßu karı$ımı ßeyin kıvrımLarımıza enjekte eden tür..

ßugüne kadar kendimi sayfaLarında kayßedip, cümLeLerini ya$ayıp kitapLığımın %9o'ını aynı tarzdan seçmi$ oLmamın farkına varıyor -ya da ßu farkındaLığı irdeLiyor- ve an itißariyLe
"Ne tarz okumayı seversin?" cümLeLerinize
ßüyük ßir gönüL rahatlığıyLa
"YeraLtı -underground-." cevaßını yapı$tırmı$ ßuLunuyorum..

Çünkü çok seviyorum;
Sevmenizi diLiyorum..


*Ayça Sezen UraL
Si
ß
eL TorunoğLu
Süreyya Evren
ALtay Öktem :*
Oğuz Atay
Hakan Günday

Ve diğerLeri...

posted by Jaérn. @ 11:54  
3 Comments:
Yorum Gönder
<< Home
 
 
 

qénéLdé özéLdé
ßana daiR.


ßastét
tüßinqén, aLmanya.
vé dévaMı..

tükétiLmi$ sayfaLar.
ßüyütéç..
Hayata ßağLan..