Ağustos 03, 2007
aristotéLés+orgaNoN+yöNtéM?
Aristoteles "Mantık" kavramından söz ettiğinde insan oğLunun ya$am temeLLerinden ßirini adLandırdığının, ßiLimseL ßiLgiye uLa$mada ßir anayoL in$a ettiğinin farkında mıydı acaßa? Hani sen git ßiyoLojiyLe -ki kendisi CharLes Darwin'in deyi$iyLe"ßiyoLoji aLanında en güçLü ki$iLik."tir.- ne ßiLeyim modern drama sanatıyLa, eczacıLıkLa, astronomiyLe faLan devam et yoLuna; mantık diye ßir kavramı neden koyuyorsun orta yere? Üstüne üstLük ßide PLaton feLsefesini geLi$tiriyorsun, eksiklerini tamamLıyorsun ama fazLa geliyor ßünyeye. ßak; çıkamıyorum i$in içinden..
Herkesin mantığı kendine özgü müdür yoksa mutLak doğru yadsınamaz
ßir gerçekLik midir soruLarımı ßir kenara ßırakırsak, akLımın içinde dört dönen dü$ünceLeri ßiLe ßeLLi ßir düzene koyaßiLmi$ değiLim, kaLdı ki çözümLemeLerini yapacağım.. AsLında ikimiz de "yöntem sorunu"nun pe$indeyiz ama farkLı kuLvarLarda, aradaki köprüyü oLu$turmak çok zor çok.. Corpus Aristotelicum -mantık, ahLak ve fizik öğeLerini kapsar. - günümüze tam oLarak uLa$saydı da okusaydık; seni daha iyi anLayaßiLirdik sanırım..
Gerçi mantık, fizik ve ahLak üçgeni üzerine yazdığın kitapLarı okusam da uyguLamaya ve kökLü
ßir deği$im ya$amaya kaLkı$tığımda tıkanıyor yoLLar. UyguLama özürLü oLduğumu da dü$üneßiLirsin; kaßuL, ßen de dü$ünüyorum arada..
MeseLa
Kategoriai'yı -ana formLarı ve var oLu$a dair deyi$Leri içermektedir.- okudum..

OkumakLa kaLdım.
ßeLki diyorum; devamını getirirsem, ßir ßütün içinde anLamLandıraßiLirim öğretiLerini, ha? Ne dersin? ßiraz da korkuyorum asLında hayatı sorguLamaktan, yadsınmaktan, deLi muameLesi görmekten ve dinsizLikLe suçLanmaktan; zira ßenim kaçacak ßi ChaLkis'im ßiLe yok sevgiLi Aristo..
posted by Jaérn. @ 00:34  
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home
 
 
 

qénéLdé özéLdé
ßana daiR.


ßastét
tüßinqén, aLmanya.
vé dévaMı..

tükétiLmi$ sayfaLar.
ßüyütéç..
Hayata ßağLan..